reklama

Z Compostely na Biely kríž

Nesnívaj o svojom živote, ale ži svoj sen. Aspoň časť z tohto citátu od neznámeho autora sa mi podarilo uskutočniť. Počas dvojtýždenného cykloputovania na trase Sant-Jean-Pied-de-Port Santiago de Compostela.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V mojej blogovej prvotine "Do Compostely cez Biely Kríž" som na záver vyjadril nádej, že sa tam dostanem a že cestu zvládnem. Stalo sa a ja som už druhý deň doma a plním sľub o tom aj niečo napísať. Zasa to bude len niekoľko skúseností, ktoré by mohli napomôcť budúcim cyklopútnikom.

Príprava tela - čaká Vás dvojtýždňový pobyt v sedle. Aby ste netrpeli na miestach, kde chrbát stráca svoje poctivé meno, treba zopár opatrení. Gélový povlak sedadla, cyklonohavice s gélovou výstužou napomôžu, ale hlavný je návyk tela - skúste aspoň niekoľko dní za sebou bicyklovať aspoň po dve hodiny v kuse.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kondícia - ak ste v Bratislave a nerobí Vám problém prejsť z Rače cez Biely Kríž napríklad do Borinky alebo Svätého Jura a potom hneď naspäť, ste na správnej ceste. Vedzte, že profil španielskej trate je zvlnený ako húsenková dráha.

Príprava bicykla - neoplatí sa odfláknuť. Rátajte s tým, že všetko, čo je oslabené, sa pretrhne, čo je zvyklané, sa uvoľní. Oplatí sa investovať napríklad aj do kevlarových plášťov - časté defekty nepotešia ani Vás a ani tých, ktorí budú musieť na Vás čakať. Samozrejmosťou je opatriť si nové brzdové gumičky...

Štúdium trasy - ak už raz naskočíte na cestu, je pre Vás víťazstvom, keď už dopredu budete vedieť, čo chcete vidieť, kde sa to nachádza, akú to má históriu, čím je to pre Vás cenné, ako by Vás to mohlo osloviť. Lebo potom je to už všetko ako z rýchlika - jeden zážitok strieda druhý, kopia sa na seba, človeku sa to začne pliesť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Príprava ducha - je len na Vás, či si z púte chcete spraviť len športové podujatie, alebo sa necháte osloviť aj tým všetkým duchovným, čo Vás stretne cestou. Pretože toho sa ponúka bohato - len to treba nachádzať, nechať sa oslovovať, zastaviť sa. Byť ochotný za deň aj stokrát pozdraviť Bueno Camino a rozdať pri tom úsmev aspoň v hlase.

Púť ako tréning - dozviete sa na nej aj veľa o sebe. Celá púť je aj o odriekaní - učíme sa zdieľať spoločné jednoduché nocľahárne /nezabudnúť na štuple do uší - je to poklad, čo zachraňuje hodiny drahocenného spánku pred neuveriteľne rôznym druhom chrápaní, na ktoré si zaručene nezvyknete ani do konca putovania!/ Zistíte, či ste naozaj trpezliví, tolerantní, vytrvalí - alebo či to len v spoločnosti naoko hráte. Zistíte, či ste vtipní, alebo či len trúsite posmešky na úkor ostatných. Navyknete si telo na dennú tvrdú záťaž, otužíte sa vďaka veľkým denným teplotným výkyvom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Stále sa mi vynára veľa toho, čo som si vtedy len intenzívne prežíval ale nemal som čas to v sebe spracovať. Naozaj som rád, že som zažill túto skúsenosť. A nadôvažok mať výborných parťákov, to už je prémia navyše. Hovorí sa, že pri tejto púti nie je až tak dôležitý cieľ ako samotná cesta. A pre mňa navyše ešte aj tréningová ročná príprava. A darom navyše je aj návrat domov - tešíte sa a uvedomujete si všetko to dobré čo Vás doma obklopuje a čo Vám počas púte chýbalo. Doslova vôňa domova.

A chýbal mi už aj ten že vraj okukaný a ojazdený Biely Kríž. Keď som sa bol na neho po troch týždňoch pozrieť, úplne sa zmenil. Odel sa do zeleného hodvábu, zavoňal jarnými kvetmi, rozozvučal sa priletenými vtákmi. Nuž nečudo, že sa zasa budem na neho veľmi často vracať. Veď mu to dlhujem.

Pavel Ciesar

Pavel Ciesar

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Bežný človek a pritom Boží originál. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu